Esente si arome folosite in parfumerie
13.04.2021 in Parfumerie![Esente si arome folosite in parfumerie](https://cdn.contentspeed.ro/slir/w1000/trevelfree.websales.ro/cs-content/cs-photos/blog/original//0910843e574ca9e3636773018618cf89_1618318699.jpg)
Esente si arome folosite in parfumerie
Niciodata nu iti va fi simplu sa alegi un parfum care sa te reprezinte. Acest lucru se intampla datorita faptului ca exista o gama vasta de arome ademenitoare. Fiecare parfum este compus dintr-un ansamblu de factori care se identifica atunci cand vorbim despre clasificarea parfumurilor.
Deseori, parfumul deschide o usa aflata intr-un colt al sufletului tau, prin care izvorasc sentimente frumoase si prin care iti traiesti emotiile.
Stiai ca, de exemplu, aroma de vanilie are efecte afrodisiace, in special pentru barbati? Ei sunt impresionati si atrasi de mirosul gurmand al vaniliei ce le starneste reactii emotionale puternice, devenind astfel mai relaxati, visatori si binedispusi.
Parfumurile sunt construite dintr-un numar aproximativ de 1000 de note. In acest labirint olfactiv este nevoie de un ghid de orientare care sa ofere indicii in alegerea parfumului potrivit. Clasificarea se face in 8 asa-numite familii olfactive: Floral, Citric, Oriental, Aromatic, Chypre, Lemnos, Pielarie (parfumuri cu note predominante de piele), Fougere.
1. Floral – este cunoscut ca fiind cel mai mare grup olfactiv si contine ingrediente aromatice tipice pentru parfumurile de dama sau cele unisex. Acest grup se divide in 5 subgrupuri: Floral-Aldehidic, Floral-Fructat, Floral-Lemnos, Floral-Acvatic, Floral-Oriental.
2. Citric – reprezinta parfumurile ideale pentru sezonul cald. Sunt parfumuri vesele, luminoase, jucause, care dau energie si aduc buna dispozitie. Se divide in doua subgrupuri: Citric-Aromatic si Citric-Gurmand.
3. Oriental – grup olfactiv ce aduce caldura, senzualitate si mister celui care il poarta. Imbogatit cu note bogate si persistente are efecte nebanuit de frumoase. In general, sunt parfumuri de seara, parfumuri recomandate in sezonul rece sau parfumuri perfecte pentru intalniri romantice. Bogatia ingredientelor le transforma in parfumuri cu o puternica arma de seductie, plina de mister, care vine cu o urma ce nu va lasa pe nimeni indiferent.
4. Aromatic – (Condimentat) – grup intalnit in special in cea mai mare parte la parfumurile barbatesti si la cele unisex. Cu o denumire foarte sugestiva, parfumurile aromatice sunt picante, aromate, foarte bogate in ingredinte pe care le-ai gasi mai degraba intr-un magazin de condimente. Sunt parfumuri puternice care scot in evidenta caractere hotarate, curaj si determinare. Acest grup olfacitv se imparte in 5 subgrupuri: Aromatic-Condimentat, Aromatic-Fougere, Aromatic-Fructat, Aromatic-Acvatic si Aromatic-Verde.
5. Chypre – grup olfactiv sofisticat a carui denumire este inspirata de insula Cipru, insula bogata in plante aromate, acorduri lemnoase, muschi si minunate note florale. Este alcatuit din doua subgrupe: Chypre-Fructat si Chypre-Floral.
6. Lemnos – nu e minunat sa te plimbi prin padure si sa simti simti aroma de lemn proaspat taiat, de pamant ud, reavan? Iti place focul de tabara, unde se simte mirosul de lemn ars? Iubesti natura? Parfumurile lemnoase aduna toate aceste arome si te aduce aproape de natura si este mai des intalnit in cazul parfumurilor barbatesti sau a celor unisex.
7. Pielarie – este grupul care se adreseaza mai mult parfumurilor barbatesti sau unisex, este un grup de sine statator si se caracterizeaza prin note de piele, tutun, miere si lemn. In compozitia lor gasim o diversitate de esente lemnoase cum sunt notele de cedru, de santal, lemn de trandafir, de abanos si mai nou, exoticul si popularul oud. Esentele lemnoase sunt combinate, de obicei, cu extracte de condimente, rasini, fructe si flori, invaluind purtatorul intr-o aura plina de intelesuri.
8. Fougere – este o denumire derivata din limba franceza pentru „feriga”. Numele grupului olfactiv vine de la parfumul Fougere Royale, creat in anul 1884 de Paul Parquet, parfumerul casei Hubigant. Parfumurile din familia Fougere imbina, cu preponderenta, note proaspete de citrice cu accente florale si tonuri aromate care, pe final au urme pudrate, verzi.
Odata aplicat pe piele, parfumul miroase diferit in timp, isi schimba mirosul datorita evolutiei ingredientelor. Orice parfum are trei etape de evolutie si note diferite, aceasta constructie de arome fiind denumita piramida olfactiva.
La prima pulverizare se pot percepe notele de varf. Sunt acele note ale caror arome se disting imediat si care contin note usoare de citrice sau atingeri florale fine. Toate acestea dispar dupa aproximativ 15 minute.
Notele de mijloc sunt cele care dau caracterul parfumului si au arome mai calde, florale, care incep sa-si faca simtita prezenta dupa aproximativ 20 minute.
Notele de baza sunt de obicei bogate si lemnoase. Sunt cele care asigura mirosul de fond si dau longevitate parfumului. Sunt notele care contin ierburi aromate, rasini, condimente, extracte lemnoase, tamaie, mosc, ambra.
“Un parfum bun este o opera de arta. Este un poem silentios, parte din limbajul invizibil al corpului. Ne poate insori zilele, bantui noptile si insoti lanturile amintirilor"-declara Michael Edwards, un bine-cunoscut pasionat de lumea parfumeriei , cel care, acum 27 de ani, a creat Ghidului "Parfums du Monde".